تمیز کردن آسان آشپزحخانه در دو مرحله
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

چگونه در دو مرحله آسان آشپزخانه خود راتمیز نگه داشتن آشپزخانه یک قانون خوب برای زندگی است و مهم است که پس از هر بار استفاده آشپزخانه خود را به درستی تمیز کنید. وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) یک روش دو مرحله ای دارد که معمولاً در رستوران ها و سایر خدمات خدمات غذایی استفاده می شود. همچنین می توانید از این روش در خانه خود استفاده کنید.

 

کاری که شما اشتباه انجام می دهید

بعد از اینکه یک وعده غذایی برای خانواده خود پختید ، ظرف هایتان را شستید و پیشخوان ها را پاک کردید ، وقت آن است که آرام شوید ، درست است؟ در واقع ، در حالی که شما بیشتر کارها را برای تمیز کردن آشپزخانه خود انجام داده اید ، اما کاملاً تمیز نشده است.

 

پاک کردن پیشخوان های خود با یک حوله کاغذی مرطوب یا اسفنج میکروارگانیسم های مضر را از بین نمی برد. اگر صبح آن روز تخم مرغ را برای تهیه املت مخلوط کنید ، ممکن است تا زمان ظهر سالمونلا در پیشخوان های شما کمین کند. USDA به منظور جلوگیری از گسترش میکروارگانیسم ها ، فرایند دو مرحله ای را توصیه می کند که شامل ابتدا تمیز کردن و سپس ضدعفونی کردن است.

 

تمیز کردن عمل از بین بردن هرگونه آلودگی قابل مشاهده است. هنگامی که یک ساندویچ کره بادام زمینی و ژله را روی یک بشقاب می خورید ، تمیز کردن بشقاب از بین بردن هرگونه خرده ریز و کره بادام زمینی یا ژله ای که روی بشقاب ریخته می شود. همچنین می تواند باکتری ها را از صفحه به سینک ظرفشویی منتقل کند. از طرف دیگر ، ضدعفونی کننده این است که چگونه میکروارگانیسم ها را در یک سطح به سطوح ایمن کاهش می دهید. میکروارگانیسم ها شامل باکتری هایی هستند که شما نمی توانید آنها را ببینید. هنگامی که آن باکتری را از بشقاب خود به سینک ظرفشویی منتقل کردید ، هنوز باید آن را از بین ببرید تا باعث بیماری شما نشود.

 

ضد عفونی کننده ضدعفونی کننده نیست. عقیم سازی یعنی از بین رفتن 100٪ میکروارگانیسم ها ، که در مطب پزشکان یا بیمارستان ها انجام می شود ، نه در آشپزخانه یا رستوران ها.

 

برای تمیز کردن و تمیز کردن آشپزخانه از دستورالعمل های دو مرحله ای پیروی کنید ، و این می تواند به حداقل رساندن خطر بیماری های ناشی از غذا کمک کند.

 

نحوه انجام مراحل دو مرحله ای USDA

مرحله 1: تمیز کنید

 می خواهید این مراحل را به ترتیب توصیه شده انجام دهید. تمیز کردن ، آلودگی ها و باکتری های قابل مشاهده را که باعث بیماری شما می شوند از بین می برد. صفحات میز ، سایر سطوح و سینک ظرفشویی خود را با استفاده از آب گرم و صابون بشویید ، سپس آنها را با یک دستمال کاغذی یکبار تمیز کنید. اگر استفاده از حوله آشپزخانه را انتخاب کردید ، مطمئن شوید که حوله تمیز است. (حوله های آشپزخانه خود را مرتباً در چرخه گرم ماشین لباسشویی بشویید.)

 

تمیز کردن اطمینان حاصل می کند که باکتری ها از سطح خارج می شوند. باکتری های بیماری زا می توانند برای مدت طولانی در سطح زندگی کنند. به عنوان مثال ، سالمونلا (که در مرغ خام یا تخم مرغ پوسته یافت می شود) می تواند تا 32 ساعت زنده بماند. تمیز کردن با آب گرم و صابون می تواند آلودگی ، آلودگی و برخی از باکتری ها را از یک سطح پاک کند ، اما باعث از بین رفتن و از بین رفتن باکتری ها نمی شود.

 

مرحله 2: تمیز کردن

 

بعد از تمیز کردن ، مرحله بعدی ضدعفونی کردن به منظور از بین بردن باکتری ها است. ضدعفونی کردن بعد از تمیز کردن سطح بسیار م mostثر است - به همین دلیل مهم است که این دو مرحله را به ترتیب صحیح دنبال کنید.

 

انواع ضدعفونی کننده ای وجود دارد که می توانید در خانه استفاده کنید. می توانید نسخه خانگی خود را با مخلوط کردن محلول 1 قاشق غذاخوری سفید کننده کلر مایع در هر گالن آب تهیه کنید. همچنین می توانید از ضد عفونی کننده های تجاری یا دستمال مرطوب کننده های ضدعفونی کننده استفاده کنید.

 

روش مناسب برای پاکسازی این است که محلول ضدعفونی کننده را روی سطوح بریزید و یا اسپری کنید و با دستمال کاغذی آن را تمیز کنید. قبل از استفاده مجدد از آنها اطمینان حاصل کنید که سطح کاملا خشک شده است - این شامل سینک ظرفشویی شما نیز می شود. اگر از ضد عفونی کننده تجاری خریداری شده در فروشگاه استفاده می کنید ، دستورالعمل های سازنده ذکر شده در برچسب را دنبال کنید. برخی از ضدعفونی کننده های تجاری پس از استفاده نیاز به شستشوی سطوح دارند ، بنابراین برچسب را با دقت بخوانید.

 

استفاده از ماشین ظرفشویی چطور؟

ماشین ظرفشویی شما در تمیز کردن و تمیز کردن ظروف ، بشقاب ها و تخته های برش ساخته شده با مواد غیر متخلخل قابل شستشو در ماشین ظرفشویی (مانند اکریلیک ، پلاستیک یا شیشه) م effectiveثر است ، این دلیل بزرگی است که برای شستن ظروف به آن اعتماد کنید. اگر ماشین ظرفشویی ندارید ، حداقل تمیز کردن ظروف و ظروفی که ممکن است با گوشت خام تماس گرفته باشند یا شخصی در خانه شما بیمار باشد بسیار مهم است.

 

برای پاکسازی ظروف و ظروف ، از آب صابون برای شستن آنها استفاده کنید و سپس از محلول ضدعفونی خانگی خود که در بالا توضیح داده شد استفاده کنید. برای ظروف ، آنها را در محلول های ضدعفونی کننده خود خیس کنید ، در حالی که می توانید مقداری محلول ضدعفونی کننده را روی تخته های برش بریزید. قبل از شستشو با آب ، بگذارید ظرف ها یا تخته برش برای چند دقیقه در محلول ضد عفونی باقی بماند. در آخر ، ظروف خود را با هوا خشک کنید و یا آنها را با یک حوله کاغذی یکبار مصرف خشک کنید.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: